بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

آغازتولید انبوه ظروف یکبار مصرف گیاهی درکاشان

آغازتولید انبوه ظروف یکبار مصرف گیاهی درکاشان 

 

تولید انبوه ظروفی یکبار مصرف گیاهی با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه‌کاشان و اعضای شورای سلامت  شهرستان کاشان در کارخانه زرین شیمی امیرکبیرکاشان آغاز شد .

آغازتولید انبوه ظروف یکبار مصرف گیاهی درکاشان 

تولید انبوه ظروفی یکبار مصرف گیاهی با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه‌کاشان و اعضای شورای سلامت  شهرستان کاشان در کارخانه زرین شیمی امیرکبیرکاشان آغاز شد .

به گزارش پورتال خبری کاشان در این آیین مدیرعامل شرکت زرین شیمی گفت :کارخانه زرین شیمی امیرکبیرکاشان در زمینی به مساحت 5 هزارمترمربع و 147 مترمربع زیر بنا شامل سالن تولید ، انبارهای محصول و مواد وهمچنین سایت اداری با سرمایه گذاری 22 میلیارد ریال تاسیس و زمینه اشتغال 30 نفردر فاز اول فراهم نموده است .

مهندس علیرضادنیا دیده ، تولید روزانه این کارخانه یک و نیم تن انواع محصولات یکبار مصرف اعلام کرد و گفت : در طرح توسعه شرکت و دوشیفت شدن شرکت امکان اشتغالزایی بیش از 50 نفر فراهم خواهد شد .

وی کارخانه زرین شیمی امیرکبیر کاشان تولید کننده ظروف یکبار مصرف را اولین کارخانه ظروف یکبار مصرف در استان اصفهان و ششمین کارخانه در کشور اعلام کرد و افزود : کارخانجات ظروف یکبار مصرف در قالب اتحادیه اداره می شوند که یکی از سیاستهای این اتحادیه  براین است تا درهر استان تنها یک کارخانه ظروف یکبار مصرف گیاهی تاسیس شود.

به گفته وی در حال حاضر کشور ایران بعنوان پنجمین کشور دنیا بعد از کشورهای آمریکا ، فرانسه ، انگلیس و ایتالیا  است که توانسته است به تکنولوژی فرآوری تبدیل نشاسته ذرت که مواد اولیه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی است دست پیدا کند .

وی تجزیه سریع ظروف یکبار مصرف گیاهی بعد از 6 ماه را یکی از مهمترین ویژگیهای این محصول نام برد

به گفته وی ظروف یکبار مصرف گیاهی در دمای بالای 60 درجه هیچ اثر منفی را بدنبال نداشته بطوریکه می توان غذا را در این ظروف دردمای بالای 60 درجه ماکروفر بدون هیچگونه تغییر فیزیکی و شیمایی گرم و مصرف کرد .

 مدیرعامل شرکت زرین شیمی امیرکبیر کاشان مواد اولیه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی را نشاسته ذرت اعلام کرد .علیرضا دنیا دیده این صنعت را صنعتی نوپا با عمر 2-3 ساله که چند سالی نیزکار تحقیقاتی و پژوهشی داشته است اعلام کرد و گفت : تهیه این محصول حدود یک سال و نیم است که در کشور عملیاتی شده و محصولاتش را به بازار عرضه کرده است .

وی با اظهار تاسف از عدم آشنایی مردم و فرهنگ سازی در استفاده از ظروف یکبارمصرف گیاهی کاملا بهداشتی و بی خطرو سرمایه گذاری کلانی که در این بخش انجام گرفته است گفت : با وجود  بخشنامه و تاکید وزیر بهداشت جهت  استفاده ظروف یکبار مصرف گیاهی مراکز اداری و دولتی اما متاسفانه در شهرستان کاشان با وجود تعدد هیاتهای مذهبی و بحث گردشگری و رستورانها و آشپزخانه ها ، برخلاف انتظاراستقبال خوبی نشده است .

به گفته وی مسئولین بهداشتی استان اصفهان به دلیل عدم آگاهی از چنین کارخانه ای درشهرستان کاشان و استان اصفهان وقتی می خواهند موضوع طرح گیاهی داشته باشند بدون اینکه اطلاعی از چنین کارخانه ای درشهرستان کاشان داشته باشند از کارخانه های گرگان ، گرمسار و مشهد نام می برند .

به گفته وی کارخانه تولید مواد یکبارمصرف گیاهی شهرستان کاشان تنها کارخانه ای است در کشور که با تنوع قالبها و کیفیت بالا محصولات یکبار مصرف گیاهی تولید می کند .

وی خاطرنشان کرد با تولید انبوه ظروف یکبار مصرف گیاهی در آینده قیمت تمام شده این محصول کاهش خواهد یافت و تولید انبوه ظروف یکبار مصرف گیاهی در امر کشاورزی می تواند ضمن اینکه زمینهای زیادی را زیر کشت ذرت ببرد موجب اشتغالزیی در بخش کشاورزی شود .

مهندس علیرضادنیا دیده بحث ظروف یکبار مصرف گیاهی در کشوررا بحث ملی که سلامت کودکان ، خانواده ها و محیط زیست  را بردارد دانست و سرمایه گذاری و سود آوری و تجارت برای سرمایه گذار در این صنعت را منتفی دانست .     

براساس آمار سال 83 سالیانه 540 هزارتن زباله های پلاستیک یکبار مصرف اعم از ظروف یکبارمصرف پت های نوشابه و...وارد طبیعت می شود که افزایش سالیانه آن می تواند در بخش بهداشت و سلامت تبدیل به بحران شده و خسارات جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد