بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

بهشت پنهان

اولین ماهنامه رسمی بخش برزک

تناقض از حرف تا عمل بزرگراه یا تعریض جاده

تناقض از حرف تا عمل
بزرگراه یا تعریض جاده کاشان- ورکان
 یکی از اساسی ترین نیاز های بشر حمل و نقل و جابجایی کالا و مسافر است که این نیاز از طریق ایجاد راهها امکان پذیر می گردد راه در فرهنگ مهندسی به عنوان وسیله ارتباطی بین دو مکان مختلف از طریق هوا ، زمین و دریا تعریف می شود .
قبل از اینکه بحث راه ارتباطی راوند – ورکان – موته را مورد بررسی قرار دهیم لازم است با بعضی از اصطلاحات تخصصی راه و ترابری آشنا شویم
انواع راههای زمینی بر اساس درجه اهمیت
الف- آزادراهها : راههایی هستند با مسیر رفت و برگشت مجزا و فاقد تقاطع همسطح که سرعت در آنها بالاست و در طراحی آن هر گونه عاملی که باعث ترافیک و کندی سرعت شود حذف می شود .
ب- بزرگراهها : از لحاظ ظاهری شبیه آزاد راهها هستند با این تفاوت که دارای تقاطع هم سطح نیز هستند و ورود و خروج در آنها با محدودیت نسبی انجام می گیرد .
ج- راههای اصلی : اکثراً بصورت دو طرفه و عرضی حدود 7 متر دارند .
د- راههای فرعی : عرض این راهها از 5 تا 5/6 متر است .
ه-راههای روستایی : ساخت این راهها نسبت به راههای دیگر کم هزینه تر است و دارای عرضی حدود 4 الی 5/5 متر است .
نکته : کلیه راههای به جز راههای روستایی درجه 3 دارای پوشش آسفالت هستند .
با توجه به تعاریف فوق در حال حاضر مسیر راوند ورکان جزء راههای فرعی درجه دو و در بعضی نقاط جزء راههای روستایی محسوب می شود .
در اینجا چند سؤال اساسی مطرح است :
1-آیا راهی که حدود 40 سال پیش ساخته شده است جوابگوی نیازهای منطقه می باشد ؟
2-آیا جاده فعلی با وجود مراکز صنعتی مهمی چون کارخانه سیمان کویر کاشان ، معادن سنگ ، کارخانه های متعدد گلابگیری ، کارگاههای سنگ بری و مرغداری ها، جوابگوی این ترافیک هست ؟
3-وجود پیچ و خم های متعدد ، نقاط کور فراوان ، گردنه های خطرناک و حادثه خیز ، پرتگاههای هولناک و قربانی شدن صدها نفر تاکنون در این مسیر ضرورت دو بانده شدن جاده را چند برابر نمی کند ؟
سؤال مهمی که هنوز پاسخ داده نشده این است که در دولت عدالت گستر دکتر احمدی نژاد و حتی دولتهای دیگر وقتی ریاست محترم جمهور در جمع مردم موضوعی را متعهد می گردند چرا مسئولین در جلسات بعدی تعهد را نادیده گرفته و تعبیر و تفسیرهای متناقض می نمایند ؟ همه مردم شاهد و گواهند که دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محبوب در سفری که به شهرستان کاشان داشتند به وضوح فرمودند :
«دولت تصمیم خواهد گرفت بزرگراه کاشان ، مشهد اردهال ، ورکان و موته ان شاءالله عملیاتی شود »
در حالیکه ریاست محترم راه و ترابری شهرستان کاشان اظهار می دارند :
«مصوبه سفر ریاست محترم جمهور تعریض محور ورکان بوده است نه دوبانده شدن آن » بهشت پنهان شماره 4 – شهریور 87
اگر معنی بزرگراه تعریض جاده است پس چرا در مورد محور راوند مشهد اردهال اینگونه تفسیر نشده است و اگر بعد از سخنرانی طرح دیگری به تصویب رسیده است چرا اطلاع رسانی نشده تا دیگر مردم منتظر نباشند . البته این در عرف حکومت اسلامی پسندیده نیست که اعتبار مسئولین نزد مردم خدشه دار شود .
سؤال دیگری که مردم از مسئولین خصوصاً فرماندار محترم کاشان و بخشدار عزیز برزک دارند این است که چرا در جلسه هیئت دولت در اصفهان از حق مردم بخش برزک دفاع نشده است ؟
البته این بدان معنی نیست که زحمات اخیر اداره راه و ترابری کاشان در حذف پیچهای نابر و سعدآباد نادیده گرفته شود. چرا که این دو پروژه از اقدامات حیاتی در جهت بهبود وضعیت رفت و آمد مردم است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد